Ajankohtainen uutinen uudesta ruuan verkkokaupasta

Jos haluat tutustua yritystoimintaan liittyviin ajankohtaisiin uutisiin ja artikkeleihin, on Kauppalehti yksi alan parhaista julkaisuista. 15. elokuuta 2018 Kauppalehti kirjoitti uudesta ruuan verkkokaupasta, joka aloitti toimintansa nimekkään vetäjän johdolla. Kerromme tässä artikkelissa, mistä Kauppalehden uutisessa on kyse.

Arhi Kivilahti vaihtoi verkkokaupan konsultin työn sekä Keskon kehitystehtävät yrittäjyyteen

Ruuan myyntiin keskittyneen verkkokaupan johdossa häärii Arhi Kivilahti, joka on ennen toiminut konsulttina verkkokaupassa sekä Keskon kehitystehtävissä. Nyt Arhi Kivilahti kokeilee uutta aluevaltausta yrittäjänä. Alussa toiminta on pienimuotoista, mutta konsepti kuulostaa mielenkiintoiselta.

Ruuan verkkokauppojen osalta Suomi laahaa muun Euroopan perässäImage result for Ajankohtainen uutinen uudesta ruuan verkkokaupasta

Suomi ei ole ruuan verkkokauppojen kärkimaita, vaan sen voidaan jopa sanoa laahaavan tältä osin muiden Euroopan maiden perässä. Tähän on monia syitä, kuten liian hitaat toimitukset sekä liian korkeiksi kohoavat toimitusmaksut. Arhi Kivilahden uusi yritys, Ada Fresh, pyrkii etsimään asiaan ratkaisuja uuden lähestymistapansa kautta.

Miten uusi ruuan verkkokauppa pyrkii tekemään Suomessa läpimurron?

Tässä yrityksessä ruokatoimitukset luvataan toimittaa asiakkaan kotiovelle jopa 2 tunnissa. Toimitusmaksukin on alhainen, ainoastaan 3 euroa. Vertailun vuoksi useimmat suomalaiset ruuan verkkokaupat perivät 6-10 euron toimitusmaksun, jonka moni asiakas kokee liian hintavaksi. Lisäksi useimpien ruuan verkkokauppojen toimitusaika on huomattavasti 2 tuntia pidempi.

Verkkokaupan sivustojen käyttö tapahtuu helposti klikkaamalla ostokset ostoskoriin. Maksaminen tapahtuu suoraan joko kortilla taikka käyttämällä verkkopankkia. Toimitusajan voi valita ostotapahtuman yhteydessä.

Nopea toimitus ja tuoreet valikoimat ovat verkkokaupan kilpailuvaltteja. Kaupan pilottivaiheessa verkkokaupalla ei ole omia varastoja, vaan yrityksen toimintatapana on kerätä ostokset lähellä asiakasta sijaitsevasta kaupasta. Yrityskonseptin kulmakivenä on hyvän palvelun tarjoaminen.

Yrityksen tavoitteena on testata, pystyykö se kilpailemaan edullisella toimitusmaksullaan. Lisäksi se on valinnut Matinkylä-Olarin alueen toiminta-alueekseen, koska tältä alueelta löytyy paljon perheitä ja asukkaiden ostovoima on melko hyvä. Lisäksi alue on riittävän tiivis yritysidean kokeiluun. Tällä hetkellä yritys pyrkiikin hankkimaan todistusaineistoa yritysideansa toimivuudesta.

Millaisia hankaluuksia verkkokauppa on alkutaipaleellaan kokenut?

Koska yrityksellä ei ole vielä omia varastoja, vaan se kerää asiakkaidensa ostokset muista myymälöistä, menee turhaan työhön runsaasti aikaa hukkaan eivätkä yrityksen hinnatkaan ole aivan optimaalisen kilpailukykyiset. Tällä hetkellä myös toiminta-alue on melko suppea ja yrityksen tavoitteena onkin laajentaa toiminta-aluettaan muuallekin pääkaupunkiseudulla.

Leave a Reply